همه چیز در مورد یادگیری زبان با موسیقی
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا مردم بارها و بارها به موسیقی گوش می دهند و کلمات بی اختیار بدون هیچ تلاشی در سرشان گیر می کند؟ چرا مردم از شنیدن مکرر آن خسته نمی شوند؟ چرا برخی می گویند باید با موسیقی زبان یاد گرفت؟

پاسخ به این سوالات در یک جمله: موسیقی غذای روح انسان است و ذهن آنچه را که برایش جالب است در خود ذخیره می کند. در واقع آموزش زبان انگلیسی همراه با موسیقی یکی از سریع ترین راه های یادگیری زبان است.

به این ترتیب، افراد می توانند در هر زمان و هر مکان یاد بگیرند. برای یادگیری زبان؛ ما باید او را جذاب و خواستنی بدانیم. بله، هیچ کس نمی خواهد مجبور شود چیزی یاد بگیرد. بنابراین آموزش زبان با استفاده از موسیقی یکی از موثرترین روش های یادگیری است.

قبل از پرداختن به موضوع، به کارکرد و تأثیر موسیقی بر ذهن و حافظه انسان می پردازیم.

انگلیسی را با موسیقی یاد بگیرید

تاثیر موسیقی بر ذهن و حافظه انسان

در دهه پایانی قرن بیستم، مطالعه و تحقیق در مورد تأثیرات موسیقی بر ذهن انسان به آثار موتزارت معروف شد. این نظریه ادعا می کند که گوش دادن به موسیقی ساخته شده توسط موتزارت باعث باهوش تر شدن افراد به ویژه کودکان می شود. در نتیجه، والدین فرزندان خود را مجبور کردند حتی قبل از تولد به موسیقی موتزارت گوش دهند، زیرا فکر می کردند این موسیقی روی جنین تأثیر می گذارد و مغز او را با قدرت و انرژی بیشتری کار می کند. امروزه نظریه پذیرفته شده این است که موسیقی بر عملکرد مغز انسان تأثیر مثبت دارد و این موضوع منحصر به موسیقی موتزارت نیست.

گوش دادن به موسیقی باعث می شود هورمون سروتونین سریعتر تولید شود.

ترشح این هورمون احساس خوبی در فرد ایجاد می کند، بنابراین افزایش تولید این هورمون به فرد کمک می کند تا شاد زندگی کند و سطح استرس را کاهش دهد.

تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم موسیقی بر حافظه انسان نقش مهمی در به خاطر سپردن و حفظ مطالب آموخته شده دارد.

تاثیر دانلود آهنگ خارجی بر ذهن و حافظه انسان

یادگیری زبان انگلیسی با دانلود آهنگ


هنگام شروع یادگیری زبان، گاهی این سوال کلیشه ای ذهن فرد را به خود مشغول می کند، آیا یادگیری زبان جدید فقط برای برخی افراد امکان پذیر است؟

من استعداد یادگیری یک زبان جدید را ندارم؟ اگر راه حلی وجود دارد، آن چیست؟

بر اساس تحقیقات و تجربه، به نظر می رسد که کلید یادگیری زبان نه استعداد ذاتی است و نه پشتکار بیش از حد.

کلید یادگیری زبان یادگیری شناخت ابزارها، تکنیک ها و عادات است. شاید باور نکنید، اما یکی از بهترین ابزارهای یادگیری زبان در کنار شماست.

گوشی هوشمند شما بله، گوشی هوشمند شما منبعی برای یادگیری موسیقی و زبان است... اگر به استفاده از آن فکر نکرده اید، این فرصت را از دست ندهید. خیلی دیر نشده.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از موسیقی

آموزش مکالمه زبان انگلیسی با موسیقی

آهنگ ها و موسیقی های مختلف اغلب محاوره ای هستند و شامل عبارات، کلمات و استعاره های زیادی هستند. از آنجایی که مخاطبان آهنگ ها مردم محلی هستند، از زبان ها و گویش های امروزی استفاده می کنند.

بنابراین اگر موسیقی مناسبی را انتخاب کنید، زبان روزمره آنها را یاد خواهید گرفت. مزایای آموزش زبان با استفاده از موسیقی:

تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید

در آموزش زبان با استفاده از موسیقی، درک کلمات و جملات انگلیسی از طریق گوش دادن انجام می شود. بنابراین یادگیری با استفاده از این روش به شما کمک می کند تا بر تلفظ تمرکز کنید و با گوش دادن به فرم صحیح، ریتم، اوج و سقوط و همچنین ریتم لهجه زبان مقصد، بهتر متوجه شوید و یاد بگیرید.

نهادینه کردن یک زبان جدید در ذهن شما

در اشعار یک آهنگ، کلمات و الگوهای صوتی بارها تکرار می شوند. به همین دلیل، آنها سبک تر و بهتر در ذهن هستند. زیرا موسیقی خاصیتی است که در ذهن می ماند. آهنگ ها و آوازها در مغز انسان نفوذ می کند و بارها در ذهن مرور می شود.

بنابراین، با یادگیری یک زبان با موسیقی، می توانید کلمات و عبارات را حفظ کنید. در واقع پس از مدتی این کلمات و عبارات به حافظه بلند مدت افراد منتقل می شود و فراموش کردن آنها تقریبا غیرممکن است و در نتیجه دایره لغات زبان انگلیسی را افزایش می دهد.

اتصال موسیقی به احساسات

رابطه انسان با موسیقی رابطه ای اساسی و عمیق است در دوران جنینی صدای حرکت زمین در شکم مادر برای او مانند موسیقی آرامبخش و آرامبخش است تا مراحل رشد خود را تکمیل کند.

موسیقی مانند پنجره ای به آسمان عاطفی وسیع است که می تواند تأثیر مثبتی بر احساسات شما داشته باشد و سلامت روحی و جسمی شما را بهبود بخشد. وقتی چیزی با احساس همراه است، به خاطر سپردن آن بسیار آسان تر است.

گوش دادن به موسیقی یک عادت خوب است

یکی از دلایلی که بیشتر افراد در یادگیری زبان با مشکل مواجه می شوند این است که زمان خاصی در روز را برای یادگیری در نظر می گیرند و شاید برخی از افراد برنامه ریزی برای یادگیری زبان خود را کمی دشوار بدانند.

یادگیری زبان با موسیقی به شما این امکان را می دهد که در هر مکانی به موسیقی گوش دهید و زبان ها را یاد بگیرید.

گوش دادن به موسیقی محدودیت خاصی ندارد، می توانید هنگام پیاده روی، ورزش، آشپزخانه و ماشین به موسیقی گوش دهید.

به علاوه، اگر موسیقی مورد علاقه شما باشد، هرگز خسته نخواهید شد.

با کمک موسیقی و در عین حال انتقال فرهنگ کشور و زبان مورد نظر

یادگیری زبان از طریق موسیقی به شما کمک می کند تا اطلاعاتی در مورد فرهنگ و خلق و خوی کشور و زبان مورد نظر به دست آورید. همچنین، اگر قصد دارید در کشوری زندگی کنید که به زبان دیگری صحبت می شود،

اگر فرهنگ آنها را بشناسید، می توانید به راحتی با خارجی ها ارتباط برقرار کرده و به طور مؤثر گفتگو کنید.

برای یادگیری زبان با موسیقی چه باید کرد؟

برای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ چه باید کرد؟

قبل از شروع برنامه یادگیری، فهرستی از آهنگ هایی که می خواهید یاد بگیرید تهیه کنید. انتخاب موسیقی مناسب بسیار مهم است زیرا بسیاری از آهنگ ها واقعا برای یادگیری زبان مناسب نیستند.

به عنوان مثال، موارد زیر برای یادگیری زبان با موسیقی انتخاب خوبی نیستند:

موسیقی با عبارات قدرتمند و غیرعادی که می توان از آنها در مکالمات معمولی استفاده کرد.

نوعی موسیقی که غیرمعمول است و منحصربه‌فرد به حساب می‌آید البته، گوش دادن به هنرمندی که برای گروه خاصی از طرفداران موسیقی می‌نوازد ایده بدی نیست، اما شما را از دریافت ایده خوبی از فرهنگ عامه مردم باز می‌دارد. افرادی که به گویش آن زبان صحبت می کنند.

برخی آهنگ ها خیلی سریع پخش می شوند و شما نمی توانید چیزی از آنها یاد بگیرید.

آهنگ هایی که از قبل متن ترانه آنها را می دانید مانع یادگیری بهتر آنها می شود.

نکاتی برای یادگیری زبان با موسیقی

نکاتی برای یادگیری زبان با موسیقی

از منابع خوب و عالی موسیقی استفاده کنید

آهنگ مناسب را انتخاب کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی، باید به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید. اگر این کار را نکنید، به سرعت خسته خواهید شد.

آهنگ هایی را انتخاب کنید که خیلی سریع یا خیلی ساده نباشند. بهتر است از آهنگ هایی که از زبان محاوره ای رایج استفاده می کنند کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که برخی از خوانندگان به روش خاصی می خوانند و ممکن است کلمه یا عبارتی را دقیقاً همانطور که نوشته شده است تلفظ نکنند. به عنوان مثال، موسیقی هوی متال گزینه مناسبی برای یادگیری زبان با موسیقی نیست.

آهنگی را انتخاب کنید که داستانی را بیان کند. در این صورت می توانید آهنگ را بهتر درک و تجسم کنید. اگر مبتدی هستید، انتخاب شعرهای مهد کودک و انیمیشن های دیزنی ایده بدی نیست.

با موسیقی پاپ شروع کنید

موسیقی پاپ اغلب مضامین عاشقانه دارد و عبارات و کلمات را تکرار می کند. هنگامی که اصول اولیه را به دست آوردید، به سبک های دیگر موسیقی گوش دهید.

برای هضم و درک بهتر موسیقی از اشعار کمک بگیرید

یادگیری زبان با موسیقی راه بسیار خوب و جالبی است. برای یادگیری خوب، باید برای یادگیری و درک اشعار وقت بگذارید. معلمان به این کار، یعنی آماده سازی امکانات آموزشی لازم در ابتدای فرآیند یادگیری، «داربست» می گویند. مربوط به مرحله اولیه یادگیری و فراهم آوردن امکانات آموزشی لازم است. در واقع نوعی زمینه برای شروع فرآیند یادگیری در حال آماده شدن است.

یادگیری و تمرین اشعار و کلمات

برای هضم و درک بهتر شعر ترانه ها بهتر است به طور مرتب کلمات و اشعار را ارزیابی کنید. کل متن شعر را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید و با استفاده از فلش کارت یا روش های دیگر حفظ کلمات زبان، کلمات هر قسمت را حفظ کنید.

همراه با آهنگ بخوان

اگر صدای خوبی ندارید، مهم نیست، اما سعی کنید موسیقی را مطابقت دهید. با این کار خود را با ریتم و لحن آهنگ تطبیق می دهید و موقعیت دهان شما در هنگام تلفظ کلمات و عبارات با تلفظ واقعی بهتر مطابقت دارد.

آهنگ را از روی قلب بخوانید

پس از مدتی که روی آهنگ کار کردید، می توانید آنچه خوانده اید را به خاطر بسپارید. اگر بتوانید متن ها را بدون نگاه کردن، با حافظه و بدون خطا بخوانید، به این معنی است که قدم بزرگی برداشته اید. بنابراین می توانید از کلمات و عبارات در مکالمه عادی خود استفاده کنید.

تجدید نظر

لازم نیست یک آهنگ را کنترل کنید و به آهنگ بعدی بروید. بهتر است با پیروی از استاد همان آهنگ به سراغ آهنگ بعدی بروید و هنگام یادگیری آهنگ جدید، آهنگ قبلی را مرور و مرور کنید. این تمرین "یادگیری از راه دور" نامیده می شود و نشان داده شده است که نتایج مثبت تری نسبت به یادگیری فشرده و انفرادی دارد.

در انتخاب آهنگ های جدید دقت کنید

این شاید سخت ترین پلت فرم برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی باشد. هر آهنگ جدیدی که انتخاب می کنید باید دارای مقدار مناسبی از اشعار جدید باشد.

یعنی تعداد کلمات جدید کمتر یا بیشتر نباشد. اگر بخشی از کلمات آهنگ جدید با دانش قبلی شما مطابقت داشته باشد، در نتیجه کلمات قبلی بهتر در ذهن شما می ماند و در تقویت انگیزه یادگیری زبان موثر است.





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: